Πρόσωπα: Δημήτρης Παπαζυμούρης

Ο διάσημος Chef και Food Blogger, Δημήτρης Παπαζυμούρης, θυμάται τα παιδικά του χρόνια στο σχολείο και μας αποκαλύπτει τη συνταγή της επιτυχίας του!

Από διευθυντικό στέλεχος Marketing σε πολυεθνικές στο χώρο των ποτών και της εστίασης και πετυχημένος διαφημιστής μυήθηκες στην τέχνη της γαστρονομίας. Τι σε έκανε να κάνεις στροφή στην έως τότε εξαιρετικά επιτυχημένη καριέρα σου; Η αλήθεια είναι ότι δεν έκανα στροφή. Έκανα μια νέα αρχή δημιουργώντας μια νέα παράλληλη πορεία και επανεφευρίσκοντας τον εαυτό μου. Αν το δούμε διαφορετικά, απλά έβγαλα στην δημόσια σφαίρα το χόμπι μου για την μαγειρική, την εποχή που το internet  «εκδημοκράτισε» την δυνατότητα του να αποκτά ο καθένας από εμάς δημόσιο βήμα. Το κίνητρο μου ήταν πρώτιστα ναρκισσιστικό, με την έννοια ότι επιθυμούσα βαθιά να δω την απήχηση, που θα είχε αυτή η εξωτερίκευση του πάθους μου. Την ίδια στιγμή όμως, έκρυβε και μια στρατηγική επαγγελματικής διεξόδου, καθώς έβλεπα τις προοπτικές στο χώρο της διαφήμισης να μην μπορούν να υποστηρίξουν τις ανάγκες της οικογένειάς μου, εξαιτίας της ανερχόμενης κρίσης. Έτσι, το χόμπι μου εξελίχτηκε στη βασική δουλειά μου και η δουλειά μου στη διαφήμιση συνεχίζεται από χόμπι.   Το Δεκέμβριο του 2013 ξεκίνησες το δικό σου ιστολόγιο μαγειρικής, το Cucina di Caruso, το οποίο οι συνάδελφοι σου χαρακτηρίζουν ως «Όαση» στο χώρο της μαγειρικής τέχνης. Δεν φοβήθηκες να μοιραστείς δημόσια τα «μυστικά» των γαστρονομικών σου πρακτικών; “Η γνώση που κατέκτησες, είναι το μόνο αγαθό που όσο κι’ αν το προσφέρεις σε άλλους δεν γίνεσαι φτωχότερος”! Πρωταρχικός μου στόχος, λοιπόν, υπήρξε να μοιραστώ με τον αναγνώστη την τέχνη της γαστρονομίας, που τόσο αγαπώ και κόπιασα να μάθω. Το «κενό» που έως τώρα υπήρχε στα food blogs ήταν ότι η πλειοψηφία των πηγών γνώσης στη μαγειρική, μετέφερε στον αναγνώστη μόνο το modus operandi, μη στοιχειοθετώντας και μη τεκμηριώνοντας το γιατί. Έτσι, θεώρησα αυτονόητη υποχρέωση μου να ξετυλίξω αυτόν τον γαστρονομικό μίτο της Αριάδνης και να βρω την άκρη ανάμεσα στο χάος των εμπειρικών γνώσεων και δοξασιών, που κατακλύζουν τη σύγχρονη μαγειρική κουλτούρα και δη την ελληνική. Αυτή τη γνώση θέλησα να προσφέρω όσο το δυνατόν πιο συμπυκνωμένη, ώστε να καταστεί λειτουργική και ωφέλιμη στον σύγχρονο αναγνώστη. Να τον βοηθήσει να καταλάβει γιατί πρέπει να κάνει κάτι και άρα να εμβαθύνει και ο ίδιος στην επιστήμη της γεύσης. Αυτός είναι ο λόγος που, πιστεύω ότι το Caruso διαφοροποιείται και ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες πηγές μαγειρικής γνώσης. Και για μένα αυτό είναι και το μυστικό της επιτυχίας του.  Το Cucina di Caruso συγκαταλέγεται ανάμεσα στα τοπ 5 food blogs στην Ελλάδα από πλευράς traffic, ξεπερνώντας τις 850,000 pageviews τον μήνα, με πολλές συνταγές σου να σκαρφαλώνουν στις πρώτες θέσεις των αναζητήσεων του Google. Πώς δικαιολογείς την τόσο μεγάλη απήχηση που έχει στο κοινό; Τι στόχους έχεις για το μέλλον; Νομίζω ότι όταν κάποιος εισέρχεται για πρώτη φορά στο site του Cucina di Caruso αντιλαμβάνεται μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα ότι «εδώ» είναι «κάτι άλλο».  Το site ξεχωρίζει για την λιτή αισθητική του, τον τεκμηριωμένο λόγο και την εμπεριστατωμένη ανάλυση που παρέχει στον μέσο αναγνώστη που αναζητά την αξιοπιστία. Γι’ αυτό και η πλειοψηφία των χρηστών επιστρέφει για να δοκιμάσει νέες συνταγές! Ειδικά εκείνοι που διαπίστωσαν ότι οι οδηγίες χρήσης υπήρξαν εξαιρετικά σαφείς και ακριβείς και ότι η γεύση αποδείχθηκε κορυφαία! Το Cucina Caruso εμπνέει εμπιστοσύνη, από την πιο απλή έως την πιο σύνθετη συνταγή! Ο τρόπος όμως που κατάφερα να εκθέσω το site στο ευρύ κοινό έχει να κάνει με την ορθή χρήση του S.E.O. (Search Engine Optimization) και των κοινωνικών δικτύων. Ο συνδυασμός αυτών των δύο είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση της ροής (traffic) στο site. Ακολούθησαν οι εντυπωσιασμένοι χρήστες και η φήμη του Caruso εκτοξεύθηκε. Ο επόμενος μου στόχος είναι να κατακτήσουμε τον κόσμο προβάλλοντας την σύγχρονη ελληνική κουζίνα και το ευρύτερο γαστρονομικό προϊόν μας.  Είμαστε έτοιμοι να λανσάρουμε την αγγλική εκδοχή του Cucina di Caruso, το cucinacaruso.com, το οποίο θα βασίζεται μεν στις υπάρχουσες συνταγές αλλά με ένα διαφορετικό «χτίσιμο» των άρθρων, προκειμένου οι συνταγές μας να «μιλούν» απευθείας στην καρδιά των αγγλόφωνων φίλων μας. Με τον τρόπο αυτό, θα προβάλλεται διεθνώς ένα κορυφαίο τουριστικό ελληνικό προϊόν, η ελληνική κουζίνα, ιδωμένη όμως μέσα απ’ τη ματιά της γαστρονομίας.  Η εξωστρέφεια είναι η μόνη μακροχρόνια στρατηγική επιλογή για τον καθένα μας που παράγει κάτι αξιόλογο σ’ αυτή τη χώρα! Τι θυμάσαι από τα παιδικά σου χρόνια στο Σχολείο; Ποια είναι τα εφόδια που κράτησες ως εχέγγυο για να πορευτείς στη ζωή; Έπαιξε ρόλο στις επιλογές σου και αν ναι πως; Θυμάμαι ότι ήμουν άτακτος, αντισυμβατικός και επαναστάτης, με συχνές επισκέψεις στα γραφεία της διεύθυνσης. Είχα ταλέντο στα Μαθηματικά, τη Γεωμετρία και τη Φυσική. Λάτρευα την αρχιτεκτονική, αλλά ήμουν κακός στο μάθημα της Χημείας. Αυτός είναι και ο λόγος που με ώθησε στο να δώσω εξετάσεις στα Οικονομικά, όπου έλαβα την 10η θέση στη Βιομηχανική Σχολή Πειραιώς. Από το Σχολείο έλαβα τις καλύτερες βάσεις στις Θετικές Επιστήμες και πάνω σ’ αυτές σημείωσα τεράστια πρόοδο στα μετέπειτα ακαδημαϊκά μου χρόνια και στο Pace University της Νέας Υόρκης, απ’ όπου απέκτησα MBA (honors) στο General Management. Ποια συμβουλή θα έδινες σε ένα νέο παιδί που ξεκινά τώρα την καριέρα του στον χώρο της γαστρονομίας; Θα το συμβούλευα το κίνητρο του για την ενασχόληση του με την γαστρονομία να πηγάζει αυστηρά και μόνο από την αγάπη του για την μαγειρική και την τέχνη της δημιουργίας.  Έπειτα θα τον ρωτούσα γιατί να θέλει να περάσει όλη του την επαγγελματική σταδιοδρομία σε μια τόσο σκληρή και συχνά άχαρη δουλειά. Άλλωστε, στις μέρες μας υπάρχουν πολλοί άλλοι τρόποι να ασχοληθεί κάποιος με την γαστρονομία και πολλοί διέξοδοι. Θα πρότεινα εναλλακτικά τις ειδικές σπουδές στο χώρο της βιολογίας, της επιστήμης τροφίμων, της διατροφής ή της οινολογίας. Αυτά θα τα ενθάρρυνα πιο πολύ διότι δεν έχουν την καθημερινή βαρβαρότητα της κατσαρόλας και της έντασης που δημιουργείται στο χώρο, ειδικά όταν ένας αόρατος πελάτης αδημονεί για το καλύτερο γεύμα της ζωής του, λίγα μέτρα έξω απ’ την καυτή σου κουζίνα! Δεν είναι το «σεφιλίκι» για όλους όσους νομίζουν ότι είναι σέξι επάγγελμα. Είναι μια απ’ τις πιο σκληρές δουλειές που υπάρχουν! Find out more about Δημήτρη Παπαζυμούρη @ http://caruso.gr

ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ

Ακολουθήστε τη παρακάτω επιλογή πληρωμής, για να ανανεώσετε online την ΕΤΗΣΙΑ συνδρομή σας στο Σύλλογο Αποφοίτων με κόστος 20€, με ασφαλή τρόπο μέσω της Viva Wallet.

LIFETIME ΣΥΝΔΡΟΜΗ

Συμπληρώστε τη παρακάτω φόρμα, για να ανανεώσετε την LIFETIME συνδρομή σας στο Σύλλογο Αποφοίτων με κόστος 180€.

Θα σας σταλεί εντολή πληρωμής στο Email σας, από το αρμόδιο τμήμα του Συλλόγου, για online πληρωμή της συνδρομής σας μέσω της Viva Wallet.

    * Υποχρεωτικά πεδία

    ΔΩΡΕΑ ΣΤΟ Σ.Α.Ε.Δ.

    Συμπληρώστε τη παρακάτω φόρμα, για να κάνετε μία δωρεά στο Σύλλογο Αποφοίτων με το ποσό της επιλογής σας.

    Θα σας σταλεί εντολή πληρωμής στο Email σας, από το αρμόδιο τμήμα του Συλλόγου, για online πληρωμή της δωρεάς σας μέσω της Viva Wallet.

      * Υποχρεωτικά πεδία

      Εναλλακτικά διασύνδεσέ μας με την εταιρεία σου ή με κάποια εταιρεία που έχεις συνεργασία με σκοπό να σχεδιάσουμε μαζί έργα για την υποστήριξη ευπαθών ομάδων ή οργάνωσε μια δράση προβολής και υποστήριξης του Συλλόγου Αποφοίτων Εκπαιδευτηρίων Δούκα.

      ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΔΟΥΚΑ
      ΑΣΕΔ
      ΔΑΪΣ
      ΔΑΪΣ
      © 2020 ΣΑΕΔ - Σύλλογος Αποφοίτων Εκπαιδευτηρίων Δούκα. All Rights Reserved.
      dual.design