Skip to main content

Μάνος Στεφανής

Ο γνωστός δημοσιογράφος και αρχισυντάκτης της Εκπομπής “Traction” μας διηγείται αστεία περιστατικά από τα παρασκήνια της εκπομπής, σχολιάζει το νέο Κ.Ο.Κ. και μας εξηγεί τους κανόνες της οδικής ασφάλειας.

kostasmanosstefanis

Το «Traction» είναι αποδεδειγμένα από τις πιο αγαπημένες τηλεοπτικές εκπομπές αφού προβάλλεται επί 19 χρόνια. Γιατί κατά τη γνώμη σου έχει αγαπηθεί τόσο πολύ; Διηγήσου μας το πιο αστείο περιστατικό που συνέβη backstage! 

Η αλήθεια είναι πως το Traction είναι πλέον μια από τις μακροβιότερες εκπομπές της Ελληνικής τηλεόρασης. Βρίσκεται στον αέρα για 19η χρονιά και ανανεώνεται συνεχώς χωρίς, ωστόσο, να χάνει τον χαρακτήρα της. Το πιο σημαντικό κομμάτι της εκπομπής είναι ότι λειτουργούμε όλοι μαζί σαν ομάδα, καθώς οι περισσότεροι συντελεστές της εκπομπής βρίσκονται χρόνια μαζί μας και πραγματικά αγαπούν αυτό που κάνουν.

Κατά καιρούς έχουν συμβεί διάφορα αστεία περιστατικά! Αυτό που θυμάμαι χαρακτηριστικά είναι το γύρισμα που πραγματοποιήθηκε την Καθαρά Δευτέρα χωρίς όμως να υπάρχει η πρόθεση από την πλευρά της παραγωγής για γύρισμα με φόντο τους χαρταετούς! Προσπαθούσαμε για ώρες να τραβήξουμε έστω ένα πλάνο χωρίς κάποιο χαρταετό. Μετά από ατελείωτες ώρες, πειράγματα και αστεία με τους παρευρισκόμενους τα καταφέραμε!  

Ο νέος Κ.Ο.Κ. προβλέπει τριπλάσια αύξηση προστίμων ανάλογα με το ετήσιο εισόδημα του κάθε οδηγού, καταργεί την διάταξη με την οποία αν το πρόστιμο πληρωθεί εντός 10 ημερών μειώνεται στο μισό και προβλέπει σε αρκετές περιπτώσεις την οριστική αφαίρεση διπλώματος. Πιστεύεις ότι με τα νέα αυτά μέτρα θα αλλάξουν οι οδηγικές συνήθειες των Ελλήνων; Θα πάψει επιτέλους ο Έλληνας να οδηγεί και ταυτόχρονα να μιλάει στο κινητό του;

Αρχικά θεωρώ πως είναι λάθος να γίνεται διαχωρισμός με βάση το εισόδημα καθώς η παραβατικότητα στους δρόμους δεν θα πρέπει να σχετίζεται με την τσέπη του καθενός. Από την άλλη μεριά βλέπουμε πως ο Κ.Ο.Κ. έχει αλλάξει ήδη πολλές φορές χωρίς σημαντικά αποτελέσματα. Επομένως, θα πρέπει πρώτα εμείς οι ίδιοι σαν οδηγοί να αλλάξουμε τις συνήθειες μας, (να γίνουμε πιο ευγενικοί, λιγότερο επιθετικοί, να μην μιλάμε στο κινητό, να μην κάνουμε συνεχώς παραβάσεις), και μόνο έτσι θα δούμε κάτι να αλλάζει στους δρόμους. Σίγουρα η ανεπάρκεια του κράτους στα θέματα οδικής ασφάλειας είναι διαχρονικά δεδομένη πρέπει όμως πρώτα να αλλάξουμε εμείς οι ίδιοι τη συμπεριφορά μας. Είναι πολύ σημαντική η ατομική ευθύνη όλων μας για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στους δρόμους.

Τον Απρίλιο του 2017 η Ε.Ε. ανακοίνωσε αυστηρότερα όρια ρύπων, με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να κάθονται σε “αναμμένα κάρβουνα”. Τελικά «σκοτώνει» η Ε.Ε. τους κινητήρες diesel; Ποιο είναι το μέλλον της αυτοκίνησης;

Το τελευταίο διάστημα οι κινητήρες diesel έχουν «δαιμονοποιηθεί» χωρίς να είναι οι μοναδικοί υπεύθυνοι στο θέμα των ρύπων. Όπως όλα δείχνουν μέσα στα επόμενα χρόνια θα δούμε νέες τεχνολογίες να εξελίσσονται, όπως για παράδειγμα η ηλεκτροκίνηση, η οποία με τα μέχρι σήμερα δεδομένα αναμένεται να μην κυριαρχήσει στις αγορές. Σε αυτόν τον τομέα υπάρχουν αρκετά προβλήματα που θα πρέπει να βρουν λύση, όπως ο χρόνος φόρτισης και η αυτονομία. Επομένως θεωρώ πως τα επόμενα δέκα χρόνια θα δούμε σίγουρα περισσότερα ηλεκτροκίνητα οχήματα στους δρόμους παράλληλα όμως με την κυκλοφορία των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου. Άλλωστε, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν σημαντικές έρευνες σε αυτόν τον τομέα και πολύ σύντομα θα δούμε να μειώνονται και άλλο οι ρύποι στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Όλα αυτά τα χρόνια είχες την ευκαιρία να συμμετάσχεις σε πολλούς αγώνες ράλι, όπου έλαβες τρόπαια και διακρίσεις (2004 Κύπελλο στο θεσμό Peugeot Junior Cup, 2006 συμμετοχή στο Ράλι Ακρόπολις με αυτοκίνητο WRC, 2007 πανελλήνιο πρωτάθλημα Ράλι), έχεις οδηγήσει νέα μοντέλα σε πίστες του εξωτερικού και επισκέφθηκες τις μεγαλύτερες Διεθνείς Εκθέσεις αυτοκινήτων. Τι σου έχει διδάξει η εμπειρία σου στο κομμάτι της οδικής ασφάλειας; Τι πρέπει να προσέχουν περισσότερο σήμερα οι Έλληνες οδηγοί;

Η αλήθεια είναι πως η συμμετοχή μου σε αγώνες αυτοκινήτου με έχει βοηθήσει να αντιληφθώ πως ανά πάσα στιγμή η οδήγηση μπορεί να αποβεί μοιραία. Θα πρέπει να κατανοήσουμε πως στον δρόμο δεν βρισκόμαστε μόνοι και επομένως δεν βασίζονται όλα μόνο στις δικές μας δυνατότητες. Οδηγώντας λιγότερο επιθετικά και περισσότερο «προληπτικά» ελαχιστοποιούμε τις πιθανότητες να εμπλακούμε σε κάποιο τροχαίο ατύχημα. Τέλος, τα μέτρα ασφαλείας που λαμβάνονται στους αγώνες αυτοκινήτου με έχουν πείσει από μικρή ηλικία για την αναγκαιότητα της χρήσης ζώνης ασφαλείας. Δυστυχώς δεν μπορούμε να προβλέψουμε πότε θα εμπλακούμε σε ατύχημα και έτσι ακόμα και μια στιγμή χωρίς τη ζώνη ασφαλείας μπορεί να μας κοστίσει πολύ ακριβά…

Τι θυμάσαι περισσότερο από το Σχολείο; Μίλησε μας για τα σχολικά σου χρόνια.

Mόνο καλές στιγμές έχω να θυμάμαι από το σχολείο! Πέρα από τις γνώσεις που πήρα, το Σχολείο μου έμαθε την αξία του θεσμού της οικογένειας και μου δίδαξε τον σεβασμό σε όλες τις εκφάνσεις του βίου μου. Αυτή είναι και η πιο σημαντική παρακαταθήκη καθώς στις μέρες μας ο σεβασμός απέναντι στους ανθρώπους φαίνεται να λείπει από την κοινωνία μας…   

traction456
traction 1
manos1 1