Η Meta, το Online Gaming και οι Κίνδυνοι που παραμονεύουν για τα παιδιά μας από τον Κωνσταντίνο Σακελλαρίου ’08
Ο Κωνσταντίνος Σακελλαρίου ’08, Performance Lead for International Markets @ Reality Labs στη Meta, μιλά για την επαγγελματική του πορεία, το Online Gaming και δίνει συμβουλές στους γονείς για τους κινδύνους που παραμονεύουν στο διαδίκτυο.
Από τα Εκπαιδευτήρια Δούκα αποφοίτησα το 2008 έχοντας παρακολουθήσει το Τμήμα ΙΒ.
Σπούδασα στην Αγγλία Management στο Warwick Business School και από εκεί συνέχισα το μεταπτυχιακό μου στο London School of Economics με ειδίκευση ‘Information Systems & Innovation’.
Στη συνέχεια μετακόμισα στο Δουβλίνο, ξεκινώντας την καριέρα μου στη Google στο τμήμα online marketing.
Στο Δουβλίνο ήρθα για πρώτη φορά σε επαφή με τις εταιρίες Gaming και μετά από τρία χρόνια, αποφάσισα να ειδικευτώ περισσότερο στον τομέα αυτό.
Το Facebook είχε μόλις ιδρύσει μια ομάδα που εξειδικευόταν στην συνεργασία με Gaming εταιρίες, κάτι που ήταν και το επόμενο επαγγελματικό μου βήμα.
Το πάθος μου για το Gaming με οδήγησε στην τωρινή μου θέση στο Βερολίνο και συγκεκριμένα στο τμήμα Reality Labs της Meta.
Εκεί, επιβλέπω το online Marketing, σε όλες τις αγορές της Ευρώπης και της Ασίας, για προϊόντα εικονικής πραγματικότητας όπως το Meta Quest 2.
Τί σπουδές πρέπει να έχει κάποιος για να ασχοληθεί με το δικό σου πεδίο;
Στην Meta θα συναντήσει κανείς ανθρώπους με σπουδές σε πολύ διαφορετικά αντικείμενα, από Υπολογιστές και Μαθηματικά έως Ιστορία της Τέχνης και Φιλοσοφία.
Αυτό το οποίο μας ενδιαφέρει στις συνεντεύξεις με τους υποψηφίους μας, είναι ο λόγος για τον οποίο κάποιος θέλει να εργαστεί στη συγκεκριμένη θέση, ο τρόπος που αντιμετωπίζει ορισμένα προβλήματα και η λογική που εφαρμόζει για την επίλυσή τους.
Στον τομέα που εργάζομαι σήμερα, η γνώση marketing, data management και του Gaming οικοσυστήματος σίγουρα χρησιμεύουν, ωστόσο κάθε τομέας είναι διαφορετικός και απαιτεί διαφορετικές δεξιότητες.
Πώς έχει εξελιχθεί το Gaming τα τελευταία χρόνια; Τί άλλο να περιμένουμε;
Την τελευταία δεκαετία οι μεγάλες αλλαγές που είχαμε στο Gaming ήταν δύο.
Η πρώτη ήταν ότι οι ταχύτητες του internet επέτρεψαν την δημιουργία ενός διαδικτυακού οικοσυστήματος, με παιχνίδια όπως το Fortnite και Minecraft να δημιουργούν τον δικό τους ψηφιακό κόσμο.
H δεύτερη αλλαγή που συνέβη είναι ότι τα κινητά τηλέφωνα μεγάλωσαν τον αριθμό των gamers ανά τον κόσμο, με τους λεγόμενους casual gamers να ξεπερνούν τόσο σε έσοδα όσο και σε αριθμό τους παραδοσιακούς Gamers, που χρησιμοποιούσαν υπολογιστές και κονσόλες.
Αυτό που θα δούμε στο μέλλον και ήδη είναι σε εξέλιξη, είναι τα συνδρομητικά μηνιαία πακέτα τύπου Netflix.
Δηλαδή, ο παίκτης δεν αγοράζει ένα συγκεκριμένο παιχνίδι αλλά μια μηνιαία συνδρομή, με την οποία αποκτά πρόσβαση σε εκατοντάδες τίτλους.
Το επόμενο στο οποίο σταδιακά επικεντρώνεται η αγορά είναι ο τομέας με τον οποίο ασχολούμαι, αυτός της εικονικής πραγματικότητας.
Μέσα από το σπίτι μας μπορούμε να οδηγούμε διαστημόπλοια σε νέους πλανήτες, να παίζουμε πυγμαχία σε τεράστιες ψηφιακές αρένες και να χτίζουμε κόσμους γύρω από τα ενδιαφέροντα μας όπως ένα συναυλιακό χώρο, και όλα αυτά σε πλήρως τρισδιάστατα περιβάλλοντα.
Ποιούς κινδύνους κρύβει το Online Gaming και πώς μπορούμε να προφυλάξουμε τα παιδιά μας;
Με το Online Gaming έρχεσαι αυτομάτως σε επαφή με ανθρώπους από όλο τον κόσμο για αυτό και οι γονείς οφείλουν να εκπαιδεύουν από νωρίς το παιδί τους, ώστε το παιχνίδι τους να διαδραματίζεται μέσα σε πολύ συγκεκριμένα πλαίσια και να οριοθετείται.
Βασικός κανόνας που πρέπει να τηρείται απαράγκλιτα είναι το μέτρο στο παιχνίδι.
Δεν πρέπει να επιτρέπουμε στο παιδί μας να αναλώνει το 100% του ελεύθερου χρόνου του στο online Gaming και φυσικά να παραμελεί το διάβασμά του.
Φροντίζουμε ώστε το παιδί μας να κάνει τα απαραίτητα διαλείμματα και να ξεκουράζει τα μάτια του.
Οφείλουμε να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, κυρίως εάν το παιχνίδι περιλαμβάνει ή και απαιτεί τον διάλογο ανάμεσα στους παίκτες.
Εδώ, πρέπει να προσέχουμε ώστε το παιδί να μην διαμοιράζεται πληροφορίες με αγνώστους, που δεν έχουν σχέση με το παιχνίδι ή να λαμβάνει μέρος σε συνομιλίες με ενηλίκους.
‘Ένας ακόμα σοβαρός κίνδυνος που ελλοχεύει το on line Gaming είναι η οικονομική απάτη.
Οι γονείς θα πρέπει να διαχειρίζονται αποκλειστικά τις πληρωμές που αφορούν στην αγορά παιχνιδιών έχοντας πλήρη επίγνωση του τι αγοράζουν.
Μην ξεχνάτε ότι δεν πρέπει να δίνουμε ποτέ στο παιδί μας πιστωτική η χρεωστική κάρτα για να αγοράσει το ίδιο παιχνίδια.
Μπορούμε να το διευκολύνουμε χρησιμοποιώντας οι ίδιοι οι γονείς μία προπληρωμένη κάρτα.
Σε γενικότερα πλαίσιο, είναι καλό τόσο για τους γονείς όσο και για τα παιδιά, να συζητούν εκ των προτέρων με το παιδί τους για τους κινδύνους που υπάρχουν στο διαδίκτυο, να θέτουν συγκεκριμένους κανόνες που πρέπει πάντα να τηρούνται αλλά και να επιβλέπουν το παιχνίδι ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ώστε να είναι σίγουροι ότι το περιεχόμενο είναι απολύτως κατάλληλο.
Ποιό παιχνίδι μπορεί να επιλέξει το παιδί μου;
Το πρώτο και βασικό είναι η καταλληλότητα του παιχνιδιού με βάση την ηλικία.
Αν ένα παιχνίδι έχει την ένδειξη 18+, είναι πολύ πιθανό να εμπεριέχει βίαιο ή υβριστικό περιεχόμενο και να είναι ακατάλληλο.
Πρόσθετα, ο γονέας έχει την δυνατότητα να ενεργοποιήσει τις ειδικές, πρόσθετες λειτουργίες για ασφαλές Gaming, που κάθε κονσόλα περιλαμβάνει.
Η συγκεκριμένη λειτουργία επιτρέπει το «κλείδωμα» ορισμένων τίτλων, απαγορεύει τις συναλλαγές με κάρτα και απενεργοποιεί τις συνομιλίες.