Skip to main content

Τηλεκπαίδευση: Η νέα πραγματικότητα στα σχολεία

Κωνσταντίνος Δούκας

Ο Κωνσταντίνος Δούκας* απαντά σε καίρια ερωτήματα για την τηλεκπαίδευση στα σχολεία.

Ακούμε αυτές τις ημέρες τόσα πολλά γύρω από την τηλεκπαίδευση, τις τεχνικές δυσκολίες που έχει αλλά και δημιουργεί, με τα δίκτυα, τις συσκευές κλπ, αλλά παράλληλα και τα εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά ζητήματα που την περιβάλουν. Ως άνθρωπος που ασχολείστε πολλά χρόνια με την ψηφιακή εκπαίδευση ποια είναι η άποψη σας για όλα αυτά; 

Αυτά που επιγραμματικά αναφέρατε ως «τεχνικά» προβλήματα, όπως η δυνατότητα μετάδοσης μεγάλου όγκου δεδομένων μέσα από το διαδίκτυο και ο απαραίτητος αριθμός κατάλληλων ηλεκτρονικών υπολογιστών για τους εκπαιδευτικούς και μαθητές είναι αντικειμενικά ζητήματα που πρέπει κάποιος να λύσει όταν θέλει να αξιοποιήσει με επιτυχία τους ΗΥ στην Εκπαίδευση. Με την ευκαιρία θα πρόσθετα και άλλους πέντε πολύ σημαντικούς πυλώνες για το όλο εγχείρημα, και θα τους παραθέσω με την σωστή σειρά η οποία έχει αποδειχθεί ότι όταν ακολουθείται αυξάνει τα ποσοστά επιτυχίας, και είναι:

  1. Η αλλαγή του τρόπου σκέψης των εμπλεκόμενων και η θετική ανταπόκριση στην αλλαγή, την εξέλιξη και την καινοτομία. 
  2. Η δημιουργία της κατάλληλης μεθοδολογίας και διαδικασιών για την υλοποίηση της δράσης. 
  3. Η προετοιμασία και εκπαίδευση των εκπαιδευτικών σε αυτή την νέα μεθοδολογία. 
  4. Η δημιουργία του κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού, από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς ώστε και το απαραίτητο υλικό να υπάρχει αλλά και αυτοί αφού το χρησιμοποιούν να το γνωρίζουν πολύ καλά.
  5. Η ενημέρωση, θα τολμούσα να πω επιμόρφωση, των γονέων πάνω στο όλο εγχείρημα ώστε να είναι αρωγοί και συνοδοιπόροι. 

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου ΕΔΩ.